Složení souboru

Ensemble Serpens cantat může účinkovat ve větším obsazení: dva zpěváci - soprán a tenor, dvě flétny, dvoje housle, loutna, viola da gamba, cembalo (varhany). Nebo v komornějším složení, kdy se nabízí nepřeberné množství nástrojových variací, od dua - loutna a zpěv až po housle, flétna, zpěv, gamba, cembalo.

Roku 2011 vzniklo jako součást souboru Trio Serpens cantat, složené z kolegů vyučujících na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci, které účinkuje ve složení cembalo, zobcová barokní flétna a zpěv.

Umělecké profily členů


Alice Ondrejková (zpěv - soprán) Vystudovala Historii a posléze Muzikologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zpěv studovala nejdříve soukromě u Hany Štolfové-Bandové v Bratislavě. Při studiu na Janáčkově akademii múzických umění v Brně absolvovala v roce 2007 zahraniční stáž u prof. Elizabeth Kovacs na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Dále se věnovala studiu v oboru Zpěv na Akademii staré hudby v Brně ve třídě Ireny Troupové a soukromě u prof. Jarmily Hladíkové. Zúčastnila se pěveckých kurzů u Evy Randové, Jiřího Kotouče a seminářů barokní komorní hry pod vedením Václava Lukse a Marka Štryncla. Spolupracuje s různými uměleckými soubory, např. Ensemble Damian, Cantus et Cordis a je vedoucí barokního souboru Ensemble Serpens cantat. Kromě baroka se věnuje i interpretaci soudobé hudby (spolupráce např. s brněnským skladatelem Milošem Štědroněm). Pedagogicky je činná na Konzervatoři evangelické akademie v Olomouci a ZUŠ A.R.K. Music v Brně.

Jan Ondrejka (zpěv - tenor) Vystudoval Janáčkovu akademii múzických umění v Brně, kde absolvoval v roce 2008 pod vedením prof. Jarmily Hladíkové. Vzdělání si dále rozšiřoval na mistrovských pěveckých kurzech a workshopech, např. u Evelyn Tubb, Petera Dvorského, Jutty Schlegel, Bernda Riedela, aj. Je laureátem mezinárodní pěvecké soutěže Leoše Janáčka v Brně a interpretační pěvecké soutěže Karla Ditterse z Dittersdorfu ve Vidnavě. Hostoval v Národním divadle Brno, Národním divadle Praha, Moravském divadle Olomouc, aj. Jevištně ztvárnil řadu rolí. Zabývá se také poučenou interpretací hudby 17. a 18. století a je kmenovým členem barokního souboru Ensemble Serpens cantat. Pravidelně vystupuje u nás i v zahraničí, účastní se hudebních festivalů a spolupracoval s mnoha dalšími tělesy - Musica Florea, Ensemble Inégal, Ensemble Damian, Komorní filharmonie Pardubice, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Severočeská filharmonie Teplice, Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt, aj. Pedagogicky působí na ZUŠ Jaroslava Kvapila v Brně.

Kamila Dubská (cembalo, varhany) Je absolventkou Konzervatoře v Brně v oboru hra na varhany ze třídy MgA. Zdeňka Nováčka a magisterského studia hry na cembalo na JAMU v Brně (MgA. 2012) ve třídě Prof. Barbary Marii Willi, Ph.D. V roce 2010 absolvovala zahraniční studium na Královské Konzervatoři v Haagu, kde studovala cembalo ve třídě Tona Koopmana a Tini Mathot. Během tohoto studia se účastnila mnoha lekcí i jiných předních odborníků na starou hudbu (např. Jacques Ogg, Sasha Zamler-Carhart, Corina Marti, Patrick Ayrton a jiní). Neustále si prohlubuje vzdělání aktivní účastí na interpretačních kurzech předních českých i zahraničních umělců (např. Academie de Sablé v Praze - Francoise Langelé, Martin Sander, Theo Jelema, klavichord - Berndhard Klapprott, kurzy barokní komorní hry - Václav Lux, Marek Štryncl, Jesper Christensen, James Johnstone, Ashley Solomon, Reiko Ichise - Florilegium). Je členkou Ensemble Serpens cantat a také pražského souboru Motus Harmonicus. V současné době se věnuje především komorní hře, pedagogické činnosti a koncertnímu účinkování v ČR i v zahraničí.

Martin Flašar (barokní housle) Absolvoval brněnskou konzervatoř v oboru housle. Kromě řádného studia se účastnil mezinárodních hudebních kurzů pod pedagogickým vedením Václava Hudečka, Bohumila Kotmela, Rudolfa Šťastného, Katharine McIntosh či Petera Zajíčka. Po dokončení postgraduálního studia na Ústavu hudební vědy FF MU v Brně zde působí jako lektor a badatel. Dále pracuje jako redaktor hudební revue Opus musicum a externí spolupracovník Českého rozhlasu 3 - Vltava. Věnuje se také poučené interpretaci staré hudby. Spolupracuje se soubory Hof-Musici, Ensemble Serpens cantat, aj.

Marek Kubát (theorba, barokní kytara) Získal své první hudební zkušenosti v deseti letech, kdy se začal, jako samouk, seznamovat se hrou na kytaru. Později tento nástroj studoval na ZUŠ Tišnov u Miroslava Ševčíka a dále soukromě u profesora pardubické konzervatoře Stanislava Juřici. Znalosti v oblasti jazzové kytary a harmonie získával lekcemi u mladého, ale velice vyzrálého jazzmana Viléma Spilky. Hru na loutnu vystudoval na Akademii staré hudby v Brně pod pedagogickým vedením Miloslava Študenta. Své znalosti o tento nástroj nadále rozšiřuje na mistrovských kurzech pod vedením profesora Paula Beiera. Od patnácti let se pohyboval na koncertním pódiu s kapelami různorodého zaměření (např. folkově zaměřený Malevil, jazz-rocková Ha-Kapela, jazzová Mañana, Czaldy-Waldy quartet hrající world music, atd.). V současné době pravidelně vystupuje se soubory Cantus at Cordis, Ensemble Serpens cantat a barokním orchestrem Hof-Musici, houslistou Janem Beránkem, účastní se projektů skladatelů soudobé hudby (Dada Klementová - Večer tříkrálový 2008, Tomáš Hanzlík / Vít Zouhar - La Dafne 2011). Spolupracuje s ateliérem muzikálového herectví Jany Janěkové na JAMU v Brně. Od roku 1999 pedagogicky působí na ZUŠ Tišnov.

Jitka Konečná (barokní zobcové flétny) Studovala hru na zobcovou flétnu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě ve třídě Mgr. Jana Kvapila. V roce 2007 získala stipendium na Royal College of Music v Londýně, kde absolvovala postgraduální studium. Za své studijní výsledky byla oceněna diplomem s vyznamenáním a McKenna cenou za barokní hudbu. V roce 2008 v Londýně založila flétnové kvarteto i Flautisti, spolu se kterým se, v témže roce, stala vítězkou soutěže Brighton Early Music Live Scheme. Soubor vystupuje pravidelně na koncertech v tuzemsku i zahraničí a dvakrát živě účinkoval v rádiu BBC3. Jitka Konečná se pravidelně zúčastňuje mistrovských kursů a seminářů vedených špičkovými světovými pedagogy a vystupuje na koncertech v ČR i zahraničí.Od roku 2009 je hlavní organizátorkou interpretačních kurzů Letní Škola Staré Hudby v Prachaticích a vyučuje zobcové flétny na konzervatořích v Ostravě a Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci, od téhož roku působí také jako lektorka vzdělávacího programu MŠMT "Dechové soboty" na seminářích brněnské konzervatoře.

Ilona Růčková (cembalo, varhany) Absolventka oboru klavír na Konzervatoři Brno a oboru cembalo na JAMU v Brně u B. M. Willi. V roce 2000 získala stipendium ke dvouletému studiu na Hochschule für Musik v Trossingenu, kde studovala hru na historické klávesové nástroje - cembalo a varhany u L. Ghielmi, dále kladívkový klavír u E. Selheima a hru generálbasu. V roce 2003 byla přijata na postgraduální studium na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni k G. Murray, které úspěšně dokončila v roce 2005 a současně započala doktorské studium na JAMU v Brně ve spolupráci s Vídeňskou universitou. Absolvovala četné mistrovské kurzy u světově renomovaných hudebníků. Od roku 2002 vyučuje na Konzervatoři Evangelické akademie v Olomouci a od roku 2005 rovněž na JAMU v Brně. V letech 2003 - 2005 byla vedoucí lektorkou na Letní škole barokní hudby v Rajnochovicích a od roku 2010 vede Letní mistrovské interpretační kurzy Konzervatoře Evangelické akademie v Olomouci. Jako sólistka i komorní hráčka spolupracuje s hudebníky a ansámbly specializujícími se na poučenou interpretaci barokní a klasicistní hudby.

Eva Kalová (barokní housle)Pochází z Moravské Třebové. Po maturitě na gymnáziu studovala hru na housle na Konzervatoři v Brně. Během studií byla hráčkou Moravského komorního orchestru, výrazného hudebního tělesa. Od roku 2002 se stabilně a intenzivně věnuje hře na dobový nástroj. K jejím externím učitelům patří Dagmar Valentová, Elen Machová, Helena Zemanová, Peter Zajíček, Enrico Gatti, John Holloway, Andrew Manze, Anton Steck, Rachel Podger a Kati Debretzeni. V letech 2004-2007 studovala barokní hudbu na Trinity college of music v Londýně, ve třídě výrazného pedagoga a houslisty židovského původu Waltera Reitera (The English concert). V roce 2005 se zúčastnila projektu evropské unie The European Union Baroque Orchestra. S tímto orchestrem vystupovala téměř ve všech zemích Evropy. V současné době koncertuje nejen se stálými ansámbly a orchestry, ale účastní se i jednorázových projektů, učí na soukromé ZUŠ v Blansku, organizuje vlastní akce zasahující do oblasti alternativní hudby.


Kateřina Stávková (viola da gamba) Po absolvování základní umělecké školy v Brně - obor violoncello se začala věnovat hře na violu da gamba. Účastnila se různých kurzů a mezinárodních interpretačních seminářů zaměřených na starou hudbu. Mezi její lektory patřili např. Jonathann Manson, Irmtraut Hubatschek, Peter Krivda, José Vásquez nebo Richerd Boothby. V roce 2004 absolvovala obor viola da gamba na Akademii staré hudby v Brně u Lucie Krommer. Je členkou souboru Musica Poetica Brno, Cantus et Cordis, Ardor Musicus, Ensemble Serpens cantat a příležitostně spolupracuje s dalšími soubory staré hudby.

Štěpánka Skalická (cembalo) Klavír vystudovala na Konzervatoři v Teplicích u Mgr. Hany Turkové. Na této škole se také začala věnovat cembalu ve třídě prof. Rudolfa Zelenky. Hru na cembalo studovala dále na JAMU v Brně pod vedením prof. Barbary Marie Willi a Giedré Lukšaité-Mrázkové na HAMU Praha (MgA. 2013). Aktivně se věnuje komorní hře a během studia se zúčastnila interpretačních kurzů zaměřených na komorní i sólovou hru, např. u Thijse van Baarsela, Jacquese Ogga, Jespera Christensena, Jamese Johnstona a souboru Florilegium (v Prachaticích), Françoise Lengellé (Académie de Sablé v Praze) a Riccarda Minasiho (při nastudování oratoria D. Scarlattiho v rámci festivalu Theatrum Kuks). Od roku 2005 působí jako pedagog hlavního oboru a korepetitor na konzervatoři v Teplicích.

ENSEMBLE SERPENS CANTAT
Všechna práva vyhrazena 2023
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!